Keresés ebben a blogban

2020. január 7., kedd

Nyomós indok

Lassan közeledik a beiskolázási halasztási kérelmek beadási határideje. A kérelmek alátámasztásául szolgáló indokoknak szakmailag megalapozottnak kell lenniük, amelyek segíthetik a kérvény pozitív elbírálását. Ebben a posztban ehhez szeretnék segítséget nyújtani.

Figyelmi funkciókra vonatkozó indokok:

- tartós figyelemkoncentrációra nem képes.
- figyelme  folyamatosan csapongó, kizárólag az őt érdeklő témák, játékok kötik le.
- feladatait félbehagyja, feladathelyzetből kilép.
- folyamatos felnőtt irányítást igényel.
- nehezen sajátít el verseket, mondókákat (memoritert).
- ritmusérzéke fejletlen.
- sorrendet nem képes betartani / folytatni.
- a monoton feladatokban nem kitartó.

Dominanciára vonatkozó indokok:

- az alapvető irányokat, viszonyszavakat nem ismeri / bizonytalanul ismeri.
- saját testrészeit nem ismeri / részben ismeri / összekeveri.
- a jobb és bal oldal megkülönböztetésére még nem képes.
- síkban nem tud tájékozódni.

Értelmi fejlettségre vonatkozó indokok:

- az alapvető formákat nem ismeri fel.
- nem tud számképet mennyiséggel egyeztetni.
- nem ismeri / nem értelmezi a több-kevesebb- ugyanannyi fogalmát.
- a mechanikus számolással nehézségei vannak.
- szókincse szegényes /átlag alatti.
- főfogalom alá nem tud konkrétumot rendelni.
- az időre vonatkozó viszonyszavakat nem ismeri / összekeveri (évszakok, hónapok, napok, napszakok).
- nem ismeri fel az ok-okozati viszonyokat.
- beszéde fejletlen, nehezen érthető, tőmondatokat használ.

Egyéb, magatartásra, kommunikációs készségre vonatkozó indokok:

- kiegyensúlyozatlan, nehezen alkalmazkodik.
- a szabályokat nem képes betartani, követni.
- nehezen viseli a változást.
- indulatait nem képes fékezni, agresszív társaival, nevelőivel szemben.
- szívesebben játszik egyedül, mint társaival.
- nehezen kezeli a váratlan helyzeteket / hevesen reagál váratlan helyzetekben.

Egyéb, iskolai tevékenységekhez szükséges készségekre vonatkozó indokok:

- finommotorikus készségei fejletlenek, nem tud cipőfűzőt kötni, gombolni.
- ceruzafogása markoló / szabálytalan.
- rajzolás közben írásnyomatéka gyenge / túlzott.
- vonalhatárokat nem képes betartani.
- vonalvezetése reszketeg.
- egyensúlyozást igénylő gyakorlatoknál bizonytalan
- mozgása nem harmonikus.
- gyakran elesik, megbotlik.


Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál hasonló tartalmakról, kérlek, lájkold oldalunkat és oszd meg posztjainkat.



https://www.facebook.com/mindennapifejlesztes/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése