Keresés ebben a blogban

2017. május 24., szerda

A szerialitás fejlesztése II. rész

A sorozat első részében a vizuális sorrendiségről volt szó. (Itt találod). Ebben a posztban a mozgások sorrendjével foglalkozom bővebben.

A motoros szerialitás mozgássorok, mozdulatok lekövetését, pontos ismétlését jelentik. Lássuk csak, mikor is van szükségünk pontos mozdulatsorokra?


  • az írásnál
  • számolásnál
  • testmozgásnál
  • öltözködésnél (kivéve, ha Superman néz vissza a tükörből....) 
  • a mindennapi tevékenységekben (étkezés, tisztálkodás, stb.)
  • jóval később már vezetésnél...
A motoros szerialitás fejletlensége általában együtt jár a rövid távú memória gyengébb működésével. A mozgásos sorrendiséget lehet mérni tapsolós feladatokkal, járásmintákkal, kopogós gyakorlatokkal. Érdemes jobban megfigyelni gyermekünk teljesítményét, ha felfigyelünk ügyetlenségére, ha figyelmetlensége sorozatosan gátolja a sikeres feladatteljesítést. Az alábbiakban mutatok néhány gyakorlatot, amelyek segítségével a sorrendiséget a gyermek könnyebben betarthatja, valamint elősegíti a szabálytudat kialakulását és a feladattartást.

1. gyakorlat: a gyerek álljon fel és végeztessük el vele az alábbi mozdulatokat: lép, zár, hopp! (Előrelép, mellézár és előreugrik). 10 önálló, hibátlan ismétlés szükséges a sikeres teljesítéshez.

2. gyakorlat: lép, zár, fordul, lép, zár, fordul! (Előrelép, mellézár, hátrafordul, hátralép, mellézár és fordul az eredeti irányba.)

3. gyakorlat: tapsolj, ahány éves vagy, majd ugorj ugyanannyit!

4. gyakorlat: kopogjuk együtt a ritmust! Válasszunk egy egyszerűbb dalt, mondókát hozzá.

5. gyakorlat: 5 kopogás/taps, majd fogjuk meg a bal fülünket. 5 kopogás/taps és fogjuk meg a jobb fülünket. Nem szükséges a fülhöz ragaszkodni, a lényeg, hogy mindig más oldal következzen.

6. gyakorlat: Ugorj annyit, ahány éves vagy (páros láb, csípőn a kéz)! Ugorj ugyanannyit a bal lábadon, majd a jobb lábadon!

7. gyakorlat: dobbants 5-öt, majd kopogj négyet. Utána fordítva.

8. gyakorlat: fektessünk ugrókötelet a földre. Először séta a kötélen, majd ugráljon vissza bal oldalon, majd következő körben jobb oldalon. Nehezíthetjük, ha az utolsó körben felváltva kell ugrálnia.

9. gyakorlat: használjuk a Mozgáskotta elemeit! Bővebb útmutatót ebben a posztban találsz róla.

10. gyakorlat: tapsoljunk minél többet! A ritmus követése bizonyítottan jó hatással van az olvasási, tagolási készségre, hatékonyan fejleszti a figyelmet.


Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál még hasonló tartalmakról, kérlek, lájkold facebook oldalunkat és oszd meg posztjainkat.



https://www.facebook.com/mindennapifejlesztes/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése