Nagyon sokat olvashatunk a szem-kéz koordinációról, pedig a szem-láb koordinációja legalább ilyen fontos.
Ahogy a látásunk vezéreli a kezünk mozgását, ugyanazt teszi a lábunkkal is. A szemek és lábak összehangoltsága azonban elsősorban a mozgással járó feladatok kivitelezésén mutatkozik meg, sokan nem is gondolnák, hogy az ügyetlen, suta mozgás milyen hatással lehet a későbbi tanulmányi eredményekre is.
A szem-láb koordináció együtt fejlődik a járással: ha egy baba el akar érni valamit, akkor elkezd ágaskodni érte, igyekszik lábujjhegyre emelkedni vagy megpróbálja rugdosni a neki tetsző játékot. Később, a nagycsoportos óvodásoktól már kérhető, hogy próbáljanak talpélen vagy sarkon is haladni, váltsanak irányt, szökdeljenek egy lábon.
Ha a látás megfelelően irányítja a láb mozgását, akkor ezek az egyensúlyozással járó gyakorlatok nem okoznak nehézséget a gyerekeknek. Ellenkező esetben, az ügyetlen mozgásból már az egyensúlyérzék fejletlenségére következtethetünk. Az egyensúlyozó képesség alulműködése hatással van a figyelmi-koncentrációs készségekre, az irányok észlelésére....
A szem-láb koordinációja szerencsére könnyen alakítható, az alábbiakban próbálok néhány ötlettel szolgálni, hogyan fogjunk hozzá.
- focizzunk! Lehet labdával, léggömbbel, ügyesebbek babzsákkal is megpróbálhatják.
- tekézzünk üres ásványvizes palackokkal és kisebb labdával!
- ugróiskolázzunk minél többet!
- fogócskázzunk úgy, hogy bizonyos tárgyakat közben ki kell kerülni!
- ha van lehetőségünk, használjunk trambulint többféle ugrásformával!
- gyakoroljuk a különböző járásformákat: lábujjhegyen, sarkon, talpélen, tyúklépésben, óriáslépésben, keresztezve!
- egyensúlyozzunk ugrókötélen, ha van tornapadon!
Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál hasonló tartalmakról, kérlek, lájkold oldalunkat és oszd meg posztjainkat.
https://www.facebook.com/mindennapifejlesztes/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése