Az egyik leggyakoribb probléma, amire a pedagógusok felhívják a figyelmet, az a lassú munkatempó.
- Állandóan lemarad...
- Hamar elfárad...
- Nem tudja követni az elhangzottakat...
- Jól csinálja, de olyan lassú...
Önmagában a lassabb tempójú munkával nincs gond, egészen addig a pillanatig, amíg nem akadályozza a teljesítményt. Problémát akkor jelezhet, ha huzamosabb ideig fennáll és egyéb tünetek is megfigyelhetőek mellette. A lassú munkatempó sok probléma egyik tünete lehet, de ezeket a gondokat alapvetően három csoportra bonthatjuk:
- motoros problémákra, amikor a lassúság mellett nehézséget jelent a tájékozódás térben és időben, az egyensúly megtartása; a finommozgások görcsösek, a nagymozgások darabosak és hirtelenek. Általánosságban véve, a mozgás ügyetlen, a gyerek esik-kel, folyton balesetek érik.
- tanulási képességekkel kapcsolatos problémákra, amikor a megismerő funkciókban van elakadás. Ilyen az észlelés, amikor már sérülten kerül be az információ; a figyelem megtartása és irányítása; a lényegkiemelés képességének sérülése.
- pszichés problémák, amikor a lassú tempó legfőbb oka a megfelelni vágyás, az alacsony önértékelés. Emiatt a gyerekek képesek akár lyukasra radírozni a füzetet, mert egy-egy forma még mindig nem tökéletes, nem olyan precíz, ahogy ezt önmaguktól elvárnák és ahogy feltételezik, hogy elvárják tőlük.
Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál hasonló tartalmakról, kérlek, lájkold oldalunkat és oszd meg posztjainkat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése