Keresés ebben a blogban

2017. április 12., szerda

Ha nehéz a számolás...

A számolás képessége nem születik velünk: az életkor előrehaladtával alakul ki. Már egészen kicsik is élvezettel mondogatják, sorolják a számokat, különösen, ha közösségben is hallják. A számolás az analógiás gondolkodáshoz kötődik, a logikai készséggel együtt fejlődik. De mi van, ha a gyerek egyáltalán nem akar számolni?

Feltűnhet a pedagógusnak, ha a gyereknek gondot okoz:

  1.  a számok jelentésének megértése, 
  2. ha a számképhez nem tud mennyiséget társítani, 
  3. ha nem tudja megjegyezni a számok sorrendjét,
  4. ha összekeveri a műveletek sorrendjét,
  5. ha nem képes visszafelé számolni,
  6. nem ismeri fel vagy összekeveri a műveleti jeleket,
  7. nem képes értelmezni a több-kevesebb, ugyanannyi fogalmát,
  8. nem figyel az utasításokra,
  9. nem ismeri fel a számképet.
  10. nem tudja a síkidomokat és a testeket megkülönböztetni egymástól
  11. pontalakhoz nem tud mennyiséget társítani
  12. gondot okoz számára a  sorrend tartása
  13. nem tud csoportosítani, halmazt alkotni
  14. bizonytalanul tájékozódik térben és időben
Az óvodában a számolási nehézségek jelei már jelentkezhetnek. A gondok észlelését az okozza, hogy a megfigyelt problémák nem kizárólag erre utalhatnak, hanem egyéb részképesség zavarokra is. 
Mindezek a gyanújelek indokolják azt, hogy a pedagógus és az óvodapedagógus felhívja a szülő figyelmét a problémára. Az idejében elkezdett fejlesztő, felzárkóztató foglalkozás megakadályozhatja a gyermek túlzott lemaradását és segítheti, hogy felzárkózzon kortársaihoz. A számolási készség fejlesztéséről a következő posztban fogok írni bővebben.


Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál még hasonló témákról, kérlek, lájkold facebook oldalunkat és oszd meg posztjainkat.

https://www.facebook.com/mindennapifejlesztes/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése