Keresés ebben a blogban

2020. december 27., vasárnap

2. ajándék!

Ahogy ígértem, ma sor kerül a 2. ajándékra is. Ez már jóval nehezebb, mint az előző, inkább iskolás gyerekeknek (1-2. o.) ajánlom. Nagy vesszőparipám a matematikai tudás elmélyítése és meg vagyok győződve róla, hogy a matek jóval kevésbé lenne mumus tantárgy, ha az alapok rendben lennének. A számolási nehézségek, gyengeségek hátterében zömével a tanulási folyamat elején kell az elakadást megkeresni, csak  jóval kevesebben tartoznak a valódi diszkalkuliások közé. A diszkalkuliának vannak olyan sajátosságai, amelyek alapján elkülöníthető a számolási gyengeségtől, képességgyengeségtől.


A matematikai tudás alapja a megfelelő algoritmus elsajátítása és beépülése. Például: 1+1=2; 10+10=20, 100+100=200, stb. Ugyanez igaz a szorzás-osztás elsajátítására. A magasabb matematikai műveletek elvégzése fejlett térlátást, kombinatorikai készséget igényel, amelyek jól fejleszthetőek akkor, ha az alapozás is rendben zajlott. ;)

Ez a feladat nagyon nehéz, mert elmélyült figyelmet kíván. Már az is elég, ha a gyerkőc egyszerre csak egy feladatot végez el, míg a figyelmetlenebb kisdiákoknak elegendő 2-3 sort egyszerre végigcsinálnia. 


Miért jó? Mert segíti a matematikai műveletek automatizálódását, a gondolkodás gyorsítását, a figyelmet és nem utolsósorban erősíti a sortartást azzal, hogy mindegyik számot figyelembe kell venni.  A feladatban lehet vízszintesen, de akár függőlegesen is haladni. Számolásra fel! :)

Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál hasonló tartalmakról, kérlek, lájkold oldalunkat és oszd meg posztjainkat.

https://www.facebook.com/mindennapifejlesztes/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése