Keresés ebben a blogban

2016. július 15., péntek

Kis lemaradás

Mivel a héten nyaralni voltunk, ezért kicsit megcsúsztam a bejegyzésekkel. Sajna, ez a pár nap kihagyás is látszik, idő kell, míg a gyerkőc visszaáll a rendes itthoni menetrendre. Sokkal nehezebben koncentrál, a szokásostól is gyakrabban elkalandozik....néha legszívesebben a hajamat tépném miatta. Néz, üvegessé válik a szeme...és akkor már tudom, hogy gondolatban mérföldekre van tőlem. Múltkor a ceruzafogásnál hagytam abba. Ez még most sem az igazi, de a napi gyakorlás rengeteget számít. Családtagok sokszor mondják, hogy de miért erőlteted, ha egyszer nem szereti.....úgy gondolom, nincs igazuk. Akárhová megyünk, az első rögtön ez, hogy mutassuk meg a rajzait, a gyógypedagógiai, logopédiai vizsgálatban is előkerül, hogyan másol le egy sort, hogyan folytatja, miként fogja a ceruzát a kezébe, mennyire biztos, erős a tartása.... Az iskolaérettségi vizsgálatról pedig ne is beszéljünk. Vettük neki vázlatfüzetet, igyekszünk minden nap más és más témát kitalálni. Ha nem rajzol, akkor is kell valamit színezni. Az elején vettem neki kifestőfüzeteket, de végül rájöttem, hogy teljesen felesleges. Olyan aprólékosak voltak benne a képecskék, nem is csoda, hogy nem sikerült jól. Állandóan túlszaladt a vonalhatáron, akárhogy igyekezett, nem sikerült. Végül a netről kezdtem gyűjtögetni egyszerű kiszínezhető képeket. Például ilyesmiket. Egy-egy rajzolós szeánsz végére én is így néztem, mint ez a jószág.
Eleinte nem értettem, miért inkább a festés felé van huzalma, de végül csak megfejtettem. A festésnél nem kell az a precizitás, ami a rajzolásnál, a pontatlanságokat el lehet tüntetni egy-egy újabb ecsetvonással....és nem utolsósorban jóval gyorsabb, mint a rajzolás.  A gyógypedagógustól kaptunk egy tartásjavító gumisapkát, amit a hüvelyk-, mutató- és középső ujjára kell húzni. Nem lehet túl kényelmes, de nagyon hasznos, sokkal biztosabb a keze és látványosabban erősebbek a rajzok is, határozottabbak a vonalak. Itt lehet rendelni belőle. Persze, nem akarja mindig használni, de szerencsére már nem is kell, inkább azokon a napokon kerül elő, amikor kell valami, ami fizikailag is visszatéríti a rajzoláshoz.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése