A minap beszélgettem egy szülővel, aki elkeseredve mesélte, hogy hiába próbálja gyermekének megtanítani a helyes ceruzafogást, a csemete nem boldogul vele. Nagyon elcsodálkozott, amikor mondtam neki, hogy ezt direkt nem lehet tanítani.
A helyes ceruzafogás nagyban megkönnyíti az írástanulást, a kis kezek kevésbé fáradnak el és hamarabb regenerálódnak.....de hiába adjuk egy óvodás kezébe az íróeszközt, ha előzetesen a kézizmait nem készítették fel erre a tevékenységre. A kezeknek erősödnie és ügyesednie kell, ami bizony hosszú, időigényes folyamat. A helyes ceruzafogás az, amikor a ceruzát a hüvelyk- és a mutatóujj tartja, a középső ujj pedig alátámasztja. De addig, amíg idáig eljut egy gyerkőc, sok - sok egyéb tevékenységet kell végeznie ahhoz, hogy megfelelő erővel, elegendő nyomatékkal és kellően lendületesen tudja használni az íróeszközöket.
Melyek ezek a tevékenységek?
- gyurmázás
- tésztagyúrás
- törölgetés
- ruhacsipeszelés
- válogatás (rizs-sárgaborsó, stb.)
- ujjfestés
- nyomdázás
- festés fültisztító pálcikával vagy vattagömbbel
- autózás rajzolt pályán
- legózás
- gyöngyfűzés
- szabad firkálás nagyalapú papíron
- gombok válogatása
- zseníliadrót hajtogatása
- kenyér megkenése
- kézmozgással kísért mondókázás
Ne felejtsük el azonban: a finommotorikus fejlődés lassan, folyamatosan halad előre; ne legyünk hát türelmetlenek, ha gyermekünk az elején még kevéssé ügyes. A folyamatos foglalkozással, tevékenységgel az eredmény sem marad el.
Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál hasonló tartalmakról, kérlek, lájkold oldalunkat és oszd meg posztjainkat.
https://www.facebook.com/mindennapifejlesztes/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése