Keresés ebben a blogban

2020. július 13., hétfő

Az iskolaéretlenségről

Annyi helyen olvashatunk az iskolaérett gyermekről, magatartásáról, pszichés jellemzőiről, testi-lelki tulajdonságairól, de arról, hogy milyen egy iskolaéretlen gyermek, már jóval kevesebb szó esik.
Azok a gyerekek, akik az év augusztus 31-ig betöltik a 6. évüket, iskolakötelessé válnak. Halasztást kizárólag az Oktatási Hivatal adhat, ha a szülő a megfelelő igazolásokkal, szakvéleményekkel rendelkezik.

Az iskolaéretlen gyermek fejlődése több részterületen is egyenetlen, elmaradott kortársaihoz képest. Melyek ez a részterületek?
  • a figyelem
  • a  logikai gondolkodás
  • az emlékezet
  • az észlelés
  • a nagymozgások és finommozgások
  • a beszédkészség
  • a szociális készség
Természetesen, az egyes részterületek is tovább bonthatók, de ez nem ennek a bejegyzésnek a témája.Testileg is lehet fejletlenebb társainál, emiatt fáradékony, kevésbé terhelhető. Különböző helyzetekben úgy reagálhat, ahogy az érzelmei diktálják, a kudarcot nehezen viseli. Hajlamos lehet kitörésekre, akár agresszív megnyilvánulásokra is. Ennek az ellentéte éppúgy előfordulhat: a gyermek túl visszahúzódó, kerüli társait, inkább magában játszik, bátortalan. Az új helyzeteket rosszul kezeli, megrémül, az óvodai játékokban, műsorokban sem vesz részt szívesen. A feladatvégzésben nem kitartó, csapongó, sokszor egyszerűen otthagyja a feladatot vagy nem úgy végzi el, ahogyan azt kérik tőle.

Az iskolaéretlenség megállapításához szükséges az óvodapedagógusok által írt pedagógiai jellemzés, illetve, ha a gyermekkel fejlesztőpedagógus is foglalkozik, akkor az általa írt vélemény is. Az iskolaéretlen gyermek több területen megsegítésre szorul, emiatt szükségessé válhat logopédiai, fejlesztőpedagógiai vagy pszichológiai terápia is.

Ha tetszett ez a bejegyzés és szívesen olvasnál hasonló tartalmakról, kérlek, lájkold oldalunkat és oszd meg posztjainkat.

https://www.facebook.com/mindennapifejlesztes/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése